ملاقات ظریف با رئیس جمهور قرقیزستان خبرنگاران

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس جمهور قرقیزستان در ملاقات وزیر امور خارجه با تأکید بر استفاده از ظرفیت های موجود برای گسترش همکاری ها با ایران، از یاری های انساندوستانه جمهوری اسلامی در زمینه مقابله با کرونا قدردانی کرد.

ملاقات ظریف با رئیس جمهور قرقیزستان خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (سه شنبه) در دومین مقصد سفرش به چهار کشور آسیای مرکزی در بیشکک پایتخت قرقیزستان به سر می برد، پس از ملاقات و مصاحبه با همتای قرقیز خود با صادیر چاپاروف رئیس جمهور قرقیزستان ملاقات و در مورد موضوعات مورد علاقه دو کشور مصاحبه کرد.

* آمادگی ایران برای برگزاری سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های مالی با قرقیزستان

وزیر امور خارجه کشورمان با تبریک انتخاب چاپاروف به عنوان رئیس جمهور قرقیزستان، به ظرفیت های موجود برای گسترش همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف اشاره و با قدردانی از رئیس جمهور قرقیزستان برای توجه به روابط دوجانبه، بر ضرورت پیگیری تصمیمات دور پیشین کمیسیون مشترک همکاری های مالی دو کشور و همچنین آمادگی برگزاری اجلاس سیزدهم این کمیسیون تاکید نمود.

ظریف با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تمدنی دو کشور، رفاه، امنیت و آرامش مردم قرقیزستان را برای کشورمان با اهمیت ارزیابی کرد.

صادیر چاپاروف رئیس جمهور قرقیزستان نیز در این ملاقات با تاکید بر اهمیت توسعه همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران، وجود مراودات سیاسی و استمرار آن بین دو کشور را بیانگر علاقه دو طرف برای ارتقای سطح همکاری ها خواند و با ابراز خرسندی از روابط مجلس های دو کشور، وجود ظرفیت بالا برای همکاری های مالی خصوصا در حوزه های کشاورزی، دارویی و ساخت و ساز را مورد تأکید قرار داد.

رئیس جمهور قرقیزستان همچنین مراتب قدردانی خود از یاری های انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران در زمینه کرونا را اظهار داشت.

ظریف صبح امروز نیز با همتای قرقیزستانی خود ملاقات و مصاحبه کرد. روسلان کازاکبایف وزیر خارجه قرقیزستان ضمن قدردانی از یاری های بشردوستانه ایران به مردم این کشور در زمینه مقابله با کرونا، آمادگی کشورش را برای همکاری های همه جانبه با ایران در حوزه های کشاورزی، فراوری دارو و ساخت نیروگاه های برقی و آبی اظهار داشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این به ازبکستان سفر و با رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور ملاقات و مصاحبه کرد. قزاقستان و ترکمنستان مقاصد بعدی سفر وزیر امور خارجه ایران به آسیای مرکزی است. ظریف در هفته ای که گذشت نیز سفری دوجانبه به تاجیکستان داشت و ضمن رایزنی با رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور در نهمین کنفرانس قلب آسیا - فرایند استانبول درباره افغانستان شرکت و با بعضی مقامات شرکت کننده از جمله رئیس جمهور افغانستان ملاقات و مصاحبه کرد.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 138351

به "ملاقات ظریف با رئیس جمهور قرقیزستان خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات ظریف با رئیس جمهور قرقیزستان خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید